Söndagsångest

Godmorgon. Klockan är strax över ett och jag sitter fortfarande i min oversized T-shirt (aka sovtisha) som jag fick i gymnasiet när vår klass vann en skolturnering eller något. Utanför fönstret skiner solen och fåglarna kvittrar. Jag vaknade i morse av att min underbara man ringde och väckte mig och bara ville säga godmorgon. Allt är underbart....


.....tills jag kollar på mobilen. SÖNDAG 29 juni.

Jag hatar söndagar. De borde raderas från veckans dagar. Eller kanske inte, då hade lördag varit min nya hatdag. Söndagar är dagen innan skola, jobb, tråkigheter. Söndagar är nästan lika illa som måndagar. Man bara går och väntar. Väntar på att dagen skall ta slut och ännu en arbetsvecka skall ta vid. Ofta är också söndagar den dag då man ligger hemma bakfull och går igenom gårdagen i sitt huvud för att med jämna mellanrum sucka och jämra sig över allt dumt man gjort. Det första man gör en söndagsmorgon är att kolla sin mobils utkorg för att inse att man skickat just precis de sms man lovat sig att aldrig skicka. Och är man singel blir det ännu värre, då kan smsen ha skickats till nya flirten, gamla exet, nära killkompisen...vem som helst. Är man upptagen är chansen större att alla pinsamma sms skickas till just din snubbe. Och eftersom ni är tillsammans måste han acceptera och tycka om dig trots en fylla då och då. Right älskling?


Godmorgon Söndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0