Mest hatade yrket?

Jag har tänkt lite på vilket det mest hatade yrket kan vara...och visst finns det säkert många.. men ett som jag kom att tänka på är telefonförsäljare. Finns det något mer irriterande? De ringer en oftast på kvällen när man ser på tv, pluggar, äter eller är upptagen på annat sätt. De ställer massa dumma frågor och rabblar på likt robotar om att det inte kostar någonting...Företaget står för HELA kostnaden för att sedan i slutet av samtalet lägga till inom en liten parentes (...det enda du behöver betala är porto på 36.90 eller va det nu kan vara).  Bullshit e va det e.

Idag ringde de och snackade om kvalitetssockar. Vem bryr sig om vilken kvalitet det är på sockarna man har, det är ju inte en jätteutgift med sockar så känner inte att det e så jobbigt om de går sönder och ja måste köpa nya. Anyway. Oftast är man ju för snäll för att avbryta dem (eller snäll e kanske fel ord...man e för mesig) så man måste stå ut med deras babbel för att sedan säga nej tack (eller om man är sådär mesigt svensk så säger man "ehhhhh..men ja behöver ju int...ehhhh...hmm...okej då, jag tar ett par sockar då..ehh"). Men idag pallade jag bara inte. Jag avbröt henne och sa "tack, men jag är inte intresserad. Hejdå!" och så la ja på. Inget mer mesande från min sida.

Vilket är det mest hatade yrket enligt dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0