Mycket bra tajming. Verkligen.

Denna veckan är jag dubbelbokad istort sett varje dag. Det ska packas, det ska fikas, det ska gås på bio, det ska ätas på restaurang, det ska sägas hejdå till allt och alla, det ska flyttas ur lägenheten, det ska shoppas förnödenheter inför flytten, det ska FLYTTAS TILL MILANO.

....och vad passar då mer lägligt än en fullfjädrad förkylning? Inte en sån där mesförkylning där man snorar lite och äter en vitamintablett så är det bra. Nej en megaförkylning, där nässpray måste tas varje halvtimma för att jag inte ska glömma bort att andas med munnen och falla ner och dö all of a sudden. En förkylning som gör att jag måste gå upp och snora ner toalettpappret samt fylla på med näsknark var tredje timme under natten. En förkylning som gör att jag tappat rösten och där pojkvännen säger "Du låter förjävlig" när jag ringer och vill ha tröst.
En sådan förkylning har jag råkat ut för. Perfekt skulle jag vilja säga, utan det minsta sarkasm.

Men va gör det om hundra år. När jag ska flytta till MILANO om några dagar. Om ni undrar varför allt detta tjat om Milano, så är det för att jag själv inte fattat det och måste påminna mig om och om igen för att inte börja undra varför det står massa resväskor och flyttlådor i hallen.

Nu en apelsin och näsknark.

       

Mina vänner när jag har det som värst...snorar som mest...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0